قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو چیست؟

فهرست مطالب

قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو

بهتر است از قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو آگاهی داشته باشید تا در صورت مواجه شدن با آن، بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. البته در اغلب مواقع شاهد هستیم که شرکت های فعال در حوزه اجاره خودرو ، خودروهای سالم و بدون نقص فنی را در اختیار مشتریان قرار می دهند و به این موضوع پایبند هستند. در واقع نقص فنی در خودروهای اجاره ای علی الخصوص اجاره خودرو لوکس به ندرت اتفاق می افتد.

قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو

نقص فنی در خودرو اجاره ای

از مهم ترین قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو این است که قبل از هر اقدامی با شرکت اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید. از آنجایی که روزانه تعداد زیادی از مشتریان به آژانس های کرایه اتومبیل مراجعه می کنند آن ها موظف هستند که خودروها را از نظر سلامت فنی مورد ارزیابی قرار دهند تا میزان بروز اشتباهات را به کمترین حد خود برسانند. لازم به ذکر است که تمام خودروها در شرکت صداقت رنت تحت معاینه فنی قرار می گیرند و از این نظر کاملا تایید می شوند.

اگر بعد از اجاره خودرو در مشهد، رشت،کیش و سایر شهرهای ایران متوجه نقص فنی شدید باید ابتدا با شرکت اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید. البته ناگفته نماند که برخی از شهروندان برای تردد درون شهری نیز به سراغ اجاره خودرو ساعتی یا روزانه می روند و صرفا مسافرین و گردشگران نیستند که رنت خودرو را انتخاب می کنند. حتی در ترددهای درون شهری نیز ممکن است نقص های فنی رخ دهد.

احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده که منظور از نقص فنی در خودرو چیست؟ مواردی مانند شنیدن صداهای غیرطبیعی از خودرو، ایست کامل، استشمام بوی سوختگی و … جزو ایرادات فنی محسوب می شوند که ممکن است به دلیل خرابی موتور، گیربکس، جلوبندی یا سایر قطعات باشد. توصیه می کنیم قبل از آنکه با شرکت اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید از باز کردن کاپوت و دستکاری قطعات خودداری کنید. زیرا ممکن است هزینه تعمیر خودرو به شما تحمیل شود.

اجاره خودرو با قیمت مناسب

بررسی قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم بروز نقص فنی در خودروهای اجاره ای به ندرت اتفاق می افتد. زیرا شرکت های اجاره دهنده، همواره به سلامت فنی خودروها اهمیت می دهند و آن ها را به طور دوره ای مورد ارزیابی و معاینه قرار می دهند. اما اگر خودرویی که در اختیار مشتری است با مشکل مواجه شد، شرکت موظف است بعد از تماس مشتری، کارشناسان خود را به محل موردنظر برساند. اگر مشکل برطرف شد مشتری می تواند به سفر خود ادامه دهد. در غیر این صورت شرکت وظیفه دارد خودروی خراب را با یک خودروی سالم جایگزین کرده و آن را به مشتری تحویل دهد.

عدم دستکاری قطعات خودرو اجاره ای

یکی از قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو این است که به هیچ عنوان قطعات خودرو را دستکاری نکنید. حتی اگر در این زمینه مهارت و تجربه دارید. زیرا ممکن است نقص خودرو برطرف نشود و حتی اوضاع وخیم تر شود. در این شرایط تمام مسئولیت های احتمالی بر عهده شماست. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما اجاره خودرو را بدون راننده انجام داده اید و تمام ریسک ها را پذیرفته اید. زیرا هنگامی که اجاره خودرو با راننده باشد این ریسک ها به راننده انتقال پیدا می کند و شما هیچ مسئولیتی در قبال نقص های فنی خودرو نخواهید داشت.

نقص فنی در خودرو اجاره ای

رایج ترین ایرادات فنی در خودروها

روشن شدن چراغ چک

اکنون که با قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو آشنا شدیم بهتر است به چند ایراد فنی اشاره کنیم تا میزان شناخت شما با این موضوع بیشتر شود. نخستین ایراد فنی که در انواع خودرو رایج است روشن شدن چراغ چک می باشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که ECU یک خطا را تشخیص می دهد. کدهای خطا توسط سنسورها ایجاد می شوند و از آنجایی که بیش از 200 کد خطای احتمالی وجود دارد بهتر است تشخیص و عیب یابی آن را به کارشناسان بسپارید.

جوش‌آوردن خودرو

زمانی که موتور خودرو به درستی خنک نشود و دچار داغی بیش از حد بشود، اصطلاحا می گوییم که خودرو جوش آورده است. عوامل زیادی از جمله نشتی در رادیاتور، نشتی در سیستم خنک کننده، خرابی ترموستات و … باعث می شوند که خودرو بیش از حد داغ شود. در اغلب خودروهای مدرن و جدید، شاهد پیچیده بودن سیستم خنک کننده هستیم. در این سیستم چند سنسور وجود دارد که قادرند دما و سایر اجزا را کنترل کنند. در این شرایط باید از ادامه رانندگی با خودرو اجتناب کنید و سریعا با شرکت اجاره دهنده آن تماس بگیرید.

مصرف زیاد سوخت

به طور کلی برخی از خودروها مصرف سوخت بالاتری دارند. اما اگر احساس کردید که میزان مصرف سوخت از حد معقول فراتر رفته باید این موضوع را به شرکت اطلاع رسانی کنید و قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو را رعایت کنید. موارد متعددی از جمله کثیف بودن فیلترهای هوا، خرابی سنسورهای مپ، کثیفی یا فرسودگی سنسورهای اکسیژن همگی منجر به افزایش مصرف سوخت می شوند.

به عنوان کلام آخر باید ذکر کنیم که در هنگام اجاره خودرو باید به سراغ شرکت هایی بروید که مطمئن و معتبر هستند. این شرکت ها از جمله شرکت صداقت رنت، رضایت و اعتماد مشتری را سرلوحه کار خود قرار می دهند و با انجام اقداماتی تلاش می کنند تا میزان نارضایتی را کاهش دهند. صداقت رنت جزو آن دسته از شرکت هایی است که تاکنون کمترین میزان نارضایتی و مشکلات را داشته و انتخابی مطمئن از نظر مشتریان محسوب می شود.

5/5 - (2 امتیاز)