چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟

فهرست مطالب

چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟

در مطلب پیش رو به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت که ” چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟ ” دلایل متعددی وجود دارد که بر مبنای آن می توان گفت که اجاره خودرو انتخاب بهتری نسبت به خرید آن است. این دلایل شامل صرفه جویی در هزینه استهلاک خودرو، امکان اجاره خودرو لوکس، صرفه جویی در مصرف سوخت و … می باشد.

اجاره یا خرید خودرو؟ کدام یک بهتر است؟

اجاره یا خرید خودرو؟ کدام یک بهتر است؟

چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟ در سال های اخیر اجاره خودرو طرفداران زیادی پیدا کرده و اغلب افراد ترجیح می دهند با مراجعه به آژانس کرایه اتومبیل، خودروی مورد نظر خود را رنت کنند. واقعیت این است که کشور ما از نظر اقتصادی در شرایطی به سر می برد که نوسانات ارزی در آن بسیار بالاست. به همین دلیل خرید خودرو انتخاب مقرون به صرفه ای نیست. خصوصا اگر به خودروهای لوکس، شاسی بلند، اسپرت و خارجی علاقه مند باشید!

افراد در شرایط مختلف به خودرو نیاز دارند. به طور مثال ترددهای درون شهری، سفرهای بین شهری، شرکت در مراسمات، ملاقات های کاری و … جزو مواردی هستند که افراد اقدام به اجاره خودرو چه با راننده و چه بی راننده می کنند. اگر برای مدت کوتاه به خودرو نیاز دارید قطعا اجاره آن مقرون به صرفه تر از خرید می باشد. البته ناگفته نماند که قبل از هر اقدام، راجع به شرکت های مختلف تحقیق کنید و بهترین شرکت را انتخاب کنید. زیرا خدماتی که توسط این شرکت ها ارائه می شود متنوع است و قراردادی که میان شما و شرکت به امضا می رسد جزو قراردادهای رسمی محسوب می شود. به همین دلیل توجه به مفاد، بندها و تبصره ها اهمیت زیادی دارد.

اجاره خودرو با قیمت مناسب

مزایای اجاره خودرو نسبت به خرید آن!

صرفه جویی در هزینه استهلاک خودرو

چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟ بدیهی است که خرید خودرو، شما را درگیر هزینه های استهلاک می کند. حتی اگر بهترین و پیشرفته ترین خودرو را خریداری کنید باز هم در طول زمان از ارزش آن کاسته می شود. در صورتی که این موضوع در خصوص خودروهای اجاره ای صدق نمی کند. اگر قصد تردد در سطح شهر را دارید یا می خواهید از خودرو برای مسافرت استفاده کنید پیشنهاد می کنیم به سراغ اجاره خودرو بروید.

مقرون به صرفه بودن هزینه اجاره

توجه داشته باشید هنگامی که خودرو را خریداری می کنید باید هزینه هایی از جمله سرویس های دوره ای، بازرسی های فنی، تعویض روغن موتور و … را بپردازید. در حالی که اگر اجاره خودرو را انتخاب کنید نیازی به پرداخت هیچ کدام از این هزینه ها نیست. زیرا خودرویی که شرکت به شما تحویل می دهد از نظر فنی کاملا سالم است و معاینات لازم برای آن انجام شده است و این موضوع کمک می کند تا هزینه ها در طول زمان کاهش پیدا کنند. ناگفته نماند در مطلبی تحت عنوان ” قوانین بروز نقص فنی در هنگام اجاره خودرو ” راجع به چالش های این موضوع صحبت کردیم و شما می توانید برای تکمیل اطلاعات خود این مطلب را مطالعه کنید.

مزایای اجاره خودرو نسبت به خرید آن

تنوع در انتخاب

چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟ زیرا شما با طیف وسیعی از مدل ها مواجه هستید و می توانید انتخاب های ویژه ای داشته باشید. مثلا برای برگزاری مراسم ازدواج به سراغ خودروهای کلاسیک، مسافرت های خانوادگی خودروهایی مانند ون، ملاقات های کاری خودروهای تشریفاتی و … بروید. هر کدام از این مدل ها مزایایی دارند که قطعا نیازهای شما را برآورده خواهند کرد. در حالی که اگر به سراغ خرید خودرو بروید قادر به تعویض آن در دوره های زمانی کوتاه مدت نخواهید بود و باید هزینه زیادی بابت این موضوع بپردازید. اما اجاره خودرو بهترین انتخاب است.

صرفه جویی در هزینه سوخت

از دیگر مزایای اجاره خودرو می توان به صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد. جالب است بدانید که برخی از شرکت های اجاره خودرو، علاوه بر مدل های بنزینی یا دوگانه سوز، خودروهای هیبریدی یا برقی را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند. این موضوع می تواند نقش پررنگی در هزینه های مربوط به سوخت ایفا کند. خودروهای برقی یا دوگانه سوز با مصرف کمتر بنزین، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟

شرایط اجاره خودرو در تهران

قطعا شهر تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران، از جمعیت زیادی برخوردار است و بسیاری از افراد از خودروهای شخصی استفاده می کنند. اما بخشی از مردم به دلیل عدم داشتن خودروی شخصی، به سراغ سیستم حمل و نقل عمومی یا خدمات اجاره خودرو می روند. اگر بخواهیم به شرایط اجاره خودرو بدون راننده در تهران اشاره کنیم باید بگوییم که افراد باید دارای گواهینامه باشند و از سن قانونی برخوردار باشند. همچنین ارائه ضمانت، چک، سفته نیز ضروری می باشد. البته هر کدام از شرکت های اجاره خودرو قوانین ویژه ای دارند که به مشتریان خود اعلام می کنند.

اکنون که به خوبی می دانیم ” چرا اجاره خودرو مقرون به صرفه تر از خرید آن است؟ ” نوبت به این می رسد که یکی از بهترین شرکت های اجاره خودرو در شهر تهران را معرفی کنیم. در حال حاضر یکی از معتبرترین شرکت های اجاره خودرو، شرکت صداقت رنت است که علاوه بر ارائه خدمات در شهر تهران، شاهد خدمات دهی آن در سایر شهرها از جمله مشهد، رشت، استانبول، دبی و … می باشیم. در واقع می توان گفت که شرکت صداقت رنت خدمات خود را به طور بین المللی ارائه می کند تا طیف وسیعی از شهروندان ایرانی بتوانند از آن ها بهره مند شوند. شما عزیزان می توانید قبل از آغاز سفر، خودروی موردنظر را از طریق وب سایت این مجموعه رزرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)